GRIP voor organisaties

GRIP op verantwoord en betekenisvol groeien

Winstmaximalisatie, procesverbetering, werkplezier en het behoud van talent. De GRIP Methodiek ondersteunt bij al deze thema’s. Tegelijkertijd verbindt GRIP deze groeidoelstellingen aan de moderne ambitie van organisaties: bijdragen aan een iets betere wereld. Sterker, daar zit steeds meer het bestaansrecht van organisaties. En het antwoord op verantwoord en betekenisvol groeien.  

R

Efficiency & co-creatie

R

Werkplezier & talentbehoud

R

Maatschappelijke relevantie

Organisatiedoelen en gedragsontwikkeling

De tijd van eenzijdige focus op financiële groei en harde KPI’s ligt achter ons. We willen werkgevers die ook bijdragen aan een mooiere wereld. Daarbij gaat het nadrukkelijk om de ‘eigen verantwoordelijkheid’. En het gedrag dat we als mens, medewerker, leidinggevende, ondernemer en/of bestuurder vertonen. De GRIP Methodiek verbindt het behalen van organisatiedoelen aan gedragsontwikkeling. Met als resultaat een organisatie waar je je werkelijk mee verbonden voelt en in co-creatie samenwerkt, optimaliseert en innoveert.

“Je bent open en eerlijk”

 Industriële bakkerij Nollen 

Groei

Verant­woordelijkheid

Eigenaarschap

Co-creatie

Samenhang

Groei, verantwoordelijkheid, eigenaarschap en co-creatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De GRIP Methodiek benadert deze uitdagingen dan ook integraal. En maakt ze op praktische wijze onderdeel van het bedrijfs-DNA. GRIP heeft impact op zowel het persoonlijk leven als het collectief: organisatie, afdeling en team. Het creëert een gemeenschappelijke mindset en taal. Dit doet GRIP primair door het voelen, aanvaarden en verdelen van verantwoordelijkheid te adresseren. Growing Responsibility In People.

“Mede dankzij GRIP scoorden we duidelijk beter bij Great Place To Work”

Fiber-line | Avient

Lonkend perspectief

De toekomst komt niet op je af, daar ga je naartoe. Daar heb je een ijzersterke stip op de horizon voor nodig. Je kunt dit ‘bestaansrecht’ of ‘maatschappelijke relevantie’ noemen. Bij GRIP spreken we liever over een Lonkend Perspectief. Een perspectief dat lonkt voor alle stakeholders. GRIP ondersteunt bij het formuleren en inzetten van dat lonkend perspectief.

Al in 1972 waarschuwde de Club van Rome voor een eenzijdige blik op materiële groei. Dit zou ons voortbestaan bedreigen. Sinds dat signaal voelen steeds meer organisaties de toenemende druk van èn de verantwoordelijkheid voor de zo lastig te voorspellen toekomst. Van MKB-bedrijven tot multinationals. En van zorgorganisaties tot overheden. De GRIP Methodiek helpt organisaties die toekomst vorm te geven.

Contact

GRIP levert je veel op, maar vergt ook een investering. In tijd, geld, maar bovenal in jezelf. We begrijpen dat je daar eerst even over wilt contacten. Vul dus gerust dit formulier in.