Artikelen & Kennisbank
We delen graag onze kennis voor meer GRIP
De GRIP Managementmethodiek biedt waarde op veel gebieden. En in vrijwel branches en in alle organisaties. Dagelijks leren we meer over hoe mensen en organisaties denken en doen. Wat er goed gaat. Wat er nog beter kan. Die kennis delen we graag. GRIP Practioners en GRIP Experts hebben toegang tot onze online kennisbank en trainingsomgeving. En houden hun kennis en netwerk up-to-date met de GRIP Bijeenkomsten
Samenwerking Directie en OR
Hoe komen directie en ondernemingsraad van uiteenlopende naar gemeenschappelijke ambities en resultaten? Het antwoord op deze vraag waar vaak beide partijen mee worstelen, krijg je in onze nieuwe GRIP Groeisessie: ‘Gezamenlijk GRIP op de organisatie’. Ideaal om samen te volgen.
Van best een leuke baan naar werkplezier
De meeste medewerkers hebben ‘best een leuke baan’. Een baan die de hypotheek betaalt. En voldoende ruimte biedt voor ‘de echte leuke dingen in het leven’. Niks mis mee, toch? Maar ga je daarmee als werkgever het verschil maken? En je talent echt behouden? GRIP bereikt net even meer betrokkenheid, eigenaarschap en – jazeker – werkplezier.
Van moeizaam aanpassen naar veranderen in DNA
Sommige organisaties bewegen feilloos mee met de moderne medewerker en klant, en alle maatschappelijke ontwikkelingen. Maar voor veel organisaties is dit een worsteling. Wat te doen met het strategisch vierjarenplan dat bij publicatie al in de prullenbak kan? GRIP maakt het aanpassingsvermogen van organisaties onderdeel van het bedrijfs-DNA.
GRIP, aanvullend op andere methodieken
Je wordt al jaren gevraagd om een organisatie of afdeling een stap verder te brengen in procesoptimalisatie, kostenreductie of cultuurverandering. Je adviezen en tools zijn goed en je klanten zijn blij. Tegelijkertijd wil je jouw tijdelijke inzet nog meer laten beklijven.
Wat er voor Marloes veranderde
“We zaten met z’n allen toch wel in een afwachtende houding. We hoorden vanzelf wat we geacht werden te doen. En welke koers we zouden varen. Nee, we voelden ons niet echt betrokken. Laat staat verantwoordelijk voor wat de directie met het bedrijf wilde. Totdat we de GRIP-Groeisessies doorliepen.”
Van wij-zij naar co-creatie
Te veel medewerkers voelen zich niet gehoord door hun management. Datzelfde geldt overigens ook voor managers ten opzichte van medewerkers. Terwijl beiden meestal hetzelfde nastreven. Hoe kun je het onderlinge vertrouwen vergroten? En in co-creatie gemeenschappelijke doelen formuleren?
Eigen verantwoordelijkheid leidt tot beter resultaat
Iedereen heeft nu, tijdens de coronacrisis, een duidelijke taak: blijf zoveel mogelijk binnen en houd afstand van elkaar. Om gezamenlijk het gewenste effect te bereiken, wordt een beroep gedaan op de eigen verantwoordelijkheid van ieder individu. En dat werkt!
Samenwerking Directie en OR
Hoe komen directie en ondernemingsraad van uiteenlopende naar gemeenschappelijke ambities en resultaten? Het antwoord op deze vraag waar vaak beide partijen mee worstelen, krijg je in onze nieuwe GRIP Groeisessie: ‘Gezamenlijk GRIP op de organisatie’. Ideaal om samen te volgen.
Van best een leuke baan naar werkplezier
De meeste medewerkers hebben ‘best een leuke baan’. Een baan die de hypotheek betaalt. En voldoende ruimte biedt voor ‘de echte leuke dingen in het leven’. Niks mis mee, toch? Maar ga je daarmee als werkgever het verschil maken? En je talent echt behouden? GRIP bereikt net even meer betrokkenheid, eigenaarschap en – jazeker – werkplezier.
Van moeizaam aanpassen naar veranderen in DNA
Sommige organisaties bewegen feilloos mee met de moderne medewerker en klant, en alle maatschappelijke ontwikkelingen. Maar voor veel organisaties is dit een worsteling. Wat te doen met het strategisch vierjarenplan dat bij publicatie al in de prullenbak kan? GRIP maakt het aanpassingsvermogen van organisaties onderdeel van het bedrijfs-DNA.
GRIP, aanvullend op andere methodieken
Je wordt al jaren gevraagd om een organisatie of afdeling een stap verder te brengen in procesoptimalisatie, kostenreductie of cultuurverandering. Je adviezen en tools zijn goed en je klanten zijn blij. Tegelijkertijd wil je jouw tijdelijke inzet nog meer laten beklijven.
Wat er voor Marloes veranderde
“We zaten met z’n allen toch wel in een afwachtende houding. We hoorden vanzelf wat we geacht werden te doen. En welke koers we zouden varen. Nee, we voelden ons niet echt betrokken. Laat staat verantwoordelijk voor wat de directie met het bedrijf wilde. Totdat we de GRIP-Groeisessies doorliepen.”
Van wij-zij naar co-creatie
Te veel medewerkers voelen zich niet gehoord door hun management. Datzelfde geldt overigens ook voor managers ten opzichte van medewerkers. Terwijl beiden meestal hetzelfde nastreven. Hoe kun je het onderlinge vertrouwen vergroten? En in co-creatie gemeenschappelijke doelen formuleren?
Eigen verantwoordelijkheid leidt tot beter resultaat
Iedereen heeft nu, tijdens de coronacrisis, een duidelijke taak: blijf zoveel mogelijk binnen en houd afstand van elkaar. Om gezamenlijk het gewenste effect te bereiken, wordt een beroep gedaan op de eigen verantwoordelijkheid van ieder individu. En dat werkt!
Contact
GRIP levert je veel op, maar vergt ook een investering. In tijd, geld, maar bovenal in jezelf. We begrijpen dat je daar eerst even over wilt contacten. Vul dus gerust dit formulier in.